Vanliga frågor
Administratörer
Hur startar vi en försäljning med Vendi?
Hur startar vi en försäljning med Vendi?
För att starta en försäljning med oss, fyller ni enkelt i en intresseanmälan. Efter vi mottagit och registrerat er anmälan kontaktar vi dig via e-post eller sms.
Kostar det något att sälja med Vendi?
Kostar det något att sälja med Vendi?
Nej, det är helt gratis att starta och driva en försäljning med Vendi. Vi tar endast en del av försäljningsbeloppet för att täcka våra kostnader, och resterande blir er förtjänst.
Hur lång är en försäljningsperiod?
Hur lång är en försäljningsperiod?
En försäljning med Vendi pågår vanligtvis i en månad. Vill ni sälja längre? Skicka ett mail så löser vi det.
Hur får vi vår förtjänst?
Hur får vi vår förtjänst?
När försäljningsperioden är avslutad och alla produkter är levererade, betalar vi ut er förtjänst till det bankkonto ni anger i samband med registreringen.
Kan vi följa vår försäljning i realtid?
Kan vi följa vår försäljning i realtid?
Ja, ni kan logga in på vår säljportal för att se statistik över försäljningen.
Säljare
Hur registrerar jag mig som säljare?
Hur registrerar jag mig som säljare?
Ni får er registreringslänk från administratören. Följ länken för att registrera er och få tillgång till er digitala katalog och försäljningslänk.
Hur delar jag min webshop?
Hur delar jag min webshop?
Du får en unik länk till din webshop som du kan dela via sociala medier, e-post eller sms. Du hittar din unika länk i säljportalen.
Behöver jag ta emot betalningar?
Behöver jag ta emot betalningar?
Nej, betalningar och leveranser sköts av Vendi. Dina kunder beställer och betalar direkt via din webshop, och produkterna skickas direkt hem till dem.
Hur ser jag min egen försäljning och förtjänst?
Hur ser jag min egen försäljning och förtjänst?
Logga in på vår portal för att se en översikt av din försäljning. Där kan du se hur mycket du tjänat hittills.
Kan jag sälja till personer utanför min stad?
Kan jag sälja till personer utanför min stad?
Ja, eftersom kunder beställer via din webshop kan de vara var som helst i Sverige. Produkterna skickas direkt till deras adress.
Vad händer om en kund har problem med en beställning?
Vad händer om en kund har problem med en beställning?
Om en kund har frågor eller problem med en beställning kan de kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dem. Du som säljare behöver inte hantera reklamationer eller returer.
Hittade du inte svaret på din fråga?
Ställ din fråga i kontaktformuläret nedan så svarar vi så fort vi kan.